Fredag-Lördag?

Eller var det i fredags!? eller torsdags..Vi säger att
det var i lördags då... ;-P
Men iaf så har jag och min pappa tagit massor utav bilder på mig med min
lilla (den är liten) kamera! haha ^^
Här kommer några av bilderna:

Stort Smile för mitt ''Ska bli rum'' :)
Uppe i ett äppelträd!
På min mammas Jobbkompis grusbil!
Lina,Lollo och mina nya converse och mina gamla,Till dig Liza,som har slutat i våran klass! Miss u Liza!
Delar kompisringar! (med Liza)


Idag hade min familj svårt att bestämma oss vad vi skulle äta...
var maten slut hemme eller vad?
men såklart så börjar jag bara plocka fram lite saker och börjar göra något...
Så jag gör Wok!
Det är sååååå lätt!

WOK, 4 pers

2 hela paprikor, Jag tog en röd och en grön.
1 gul lök.
3 kyckling filéer.
Chili krydda
Salt
Soja
Vinäger (rinnande typ)

  • Skär ner löken i småååå bitar.
  • Skär ner Paprikorna i fyrkantiga bitar,Ganska små!
  • Skär kycklingen i små bitar och lägg ner i WOK pannan och stek tills den inte är rå någon stanns och lite brunare typ
  • Lägg kycklingen på en tallrik
  • Lägg ner löken och stek den tills den blir lite brunare
  • Häll i Paprikorna tillsammans med löken.
  • när de ser ut att vara bra så blanda ihop kycklingen med det.
  • Krydda med socker,chilikryddan,sojan och vinäger,Så mycker som du tycker!

Smaklig måltid ;)
Kycklingarna
Wokpannan röker (ryker)
Tillsisst vart det såhär ;)
Och effterrätt gör allt Godare!

BANANASPLITT!!! <3

100 pussar och 1000 kramar zagii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0